tisdag 12 oktober 2010

Kort uppdatering

Lillan då vi trodde vi bara hade timmar eller dagar på oss.......Det är över 8 mån sen :-D
Här är fullt upp som vanligt ;-)
Massor med mössor behöver sys och vad händer??!! Min overlock går sönder. Den är köpt i England och är redan fixad en gång så nu är det kört. Fick snabbt beställa en ny lite billigare variant härifrån Sverige så imorgon kan jag börja sy igen ...pust. Så typiskt.
Men klipper ut alla mössor så länge så jag inte förlorar så mycket tid.

Lilla Wilda stumpan har varit lite gnällig på eftermiddagarna. Vet inte varför så får nog bara mysa o pysa o försöka slappna av. Inte så lätt. Får lite mindre panik när hon är ledsen en längre stund. Gör så ont i mammahjärtat :-(

Tack alla fina människor som hittat hit via Charlottes blogg och skriver så fina kommentarer. Och ännu mera tack till alla er som vill hjälpa till genom att köpa Wildamössor. Betyder jättemycket. Men oj så mycket jobb jag skaffar åt mig själv. Får nog be någon om hjälp att klippa o nåla iallafall. Kul kul..Då får jag ju lite sällskap oxå och kan skvallra lite.

Många undrar varför vi inte får en säng via HC. Helt enkelt för att de inte har en inköpt. Ursäkten vi får hela tiden är att de "inte brukar ge sängar till så små barn" och "begränsade resurser". Wilda är väl inte värd en säng kanske....För hon ska inte leva så länge så det lönar sig kanske inte. Vet inte hur dem tänker och varför men en säng ska min dotter få om jag så ska slita ihjäl mig.

Hade hoppats få lägga in lite nya bilder på mössor o Wilda...men det får bli ikväll.


Kram alla
/Nilla

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vill beställa mössa och halsduk, går inte att maila på adressen, hur gör jag?
MVH
S

Wildas mamma sa...

Vad kul ;-)
Maila på blomkal@spray.se
Mvh/Nilla

Anonym sa...

Hej!
Tänker köpa mössor av dig men väntar tills du fått in de nya bilderna. Mössorna är verkligen KANON SNYGGA!
Självklart ska Wilda få sin säng till sist. Ska tipsa alla jag känner om din sida.
Elin A.

Towa sa...

Hej, vill bara säga att jag beklagar med sjukdomen, men hon ser riktigt fin ut!
Har själv blivit van med sjukhus sista tiden.
Läs gärna min blogg (aplastiskanemi.bloggplatsen.se/) och skriv till mig om du vill.
Kram

Anonym sa...

Hej, funderar och vrider samt vänder på allt men kan inte komma fram till varför Wilda promt skall ha en sjukhussäng..

Jag ser inga större fördelar med att arbeta vid en sådan; Jag arbetar på barnsjukhus med barn som är kopplade till andningshjälpmedel, matpumpar, saturationsmätare osv.

De är stora, otympliga, gnisslar och har sig (trots att vi har nya), barnen ser så sjuka ut då de ligger i dem..

Wildas mamma sa...

Anonym: WIlda behöver en sjuksäng för SIN skull inte för vår eller assistenternas skull eller för att hon ska se sjukare eller mindre frisk ut. Hon behöver transporteras runt i vårt hem liggandes. All utrustning måste då följa med. Man måste kunna höja och sänka ryggända-har med rygg,slem och utveckling att göra. MAn måste kunna komma åt henne lätt då hon behöver hjälp 24 h om dygnet av 2 personer....TYror att du förstår.

Wilda ska inte vara placerad på en plats i hemmet då hon inte är något djur utan en familjemedlem.

Birgit Paulsen sa...

Hej!
Har suttit i några dagar och läst hela er blogg. Tycker att ni verkar så starka som orkar med allt...alla motgångar ni får...men ni får säkert mycket tillbaka av Wilda och dom andra barnen :)

Vill gärna beställa mössa och halsduk men väntar in dom nya bilderna. För nu fanns det inga storlekar som passar till min Wille. Han är 3,5 månad.

Sköt om er!

Kram Birgit

Fru Hultströ, sa...

Hejsan
Har försökt att mejla till er om en beställning. Men den går inte fram. Är det ngt fel på mejl addressen?
MVH
Gunnsan

UlricaA sa...

Hej! la en länk till din blogg via min facebookprofil...usch vad man blir ledsen för er skull...jag har inga så små barn dock, du syr inte större mössor??

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har! Jag vill tipsa dig om en mötesplats som ska startas snart, som Allt för föräldrar fast för oss med handikappade barn. Du är väldigt välkommen att bli medlem. Med tanke på dina fina mössor som du gör så kommer vi ha en butik på denna mötesplats så om du vill samarbeta med oss och sälja eller annonsera från vår plats så är det en möjlighet. Kolla gärna in min blogg för mer info..

Varma kramar

Emily

Tuija sa...

Hej.
Vet ej om jag gjort rätt nu...men jag har anmält er familj till ´´Nalles resa´´ dom kommer att höra av sig till er.
Varm stor kram! /Tuija

Mysfamiljen sa...

Hej.
Ville bara säga jag länkar dej på din blogg. Jättefina mössor =)
Blir så berörd av din blogg
Och sänder en stor varm kram från lilla mej.

Mysfamiljen sa...

Alltså länkar din blogg på min blogg. Så galet det kan bli när fingrarna spritter :S

Anonym sa...

HEJ
Hittade din/er blogg via ANNA- Hemma hos lilla mej (ovan) Fina mössor du syr, finns det bara upp till 4 år?
MVH Marie
ps: stöttar med finnas till, er blogg berör mej!

Anonym sa...

Hej!
Såg en liten kille med din gröna stjärnmössa i Helsingborg idag :)
KRAAAAAM! Annica!

Anonym sa...

Okej, jag förstår er tanke men inte hur det skall fungera rent praktiskt då sjukhussängarna är ruskigt breda och inte går igenom en vanlig dörr..

Det skall finnas en handikappanpassad spjälsäng dvs. en man kan höja och sänka samt med hjul på; vill minnas att vi visade den för ett föräldrapar och vill minnas att den kostade runt 12-13 000:-..