söndag 19 september 2010

Fusobakterium necroforum

Det är den bakterie som härjar i min "lilla" familj.......En ovanlig halsinfektion som tydligen är vanligare i Laholm. Och det är ju där de stora barnens pappa bor och som dem varit hos förra helgen. Bajssjuka säger jag bara.

Lilla Wilda får Dalacin i förebyggande. Dessutom har hon problem med bajseriet igen. Är jättesvullen i rumpan och har säkert jätteont av allt tarmsondande.Får bli förändringar i det där. Man BEHÖVER INTE tarmsonda henne så fort hon vaknar.Inte heller så intensivt som det ibland görs. Om hon överhuvudtaget ska kunna bajsa själv så måste man ju låta henne få chansen oxå.

Det närmaste dygnet så är vi assistentfria. Längtar tills den dagen vi har assistenter dygnet runt som det ska vara. För som det är nu så har vi lagt in de assarna vi har på nattpassen. Vilket gör att vi är låsta med WIlda dagtid. Och de som då blir drabbade är de andra barnen samt hemmet. Wilda ska ha dubbelbemanning 24 h om dygnet, vi har 6 andra barn, tvätt, strykning, matlagning, diskning, handling, läkarbesök, läxläsning, kvalitetstid, städning, hämtningar, lämningar, läkarbesök, alla evigt viktiga telefonsamtal...forts...forts....forts...
Min och Jespers tid räcker inte till. Men vi gör så gott vi kan och tror att vi med tålamod och kärlek och positivt tänkande klarar oss igenom detta med bravur.

Idag blir det packning av alla de mössor och halskragar som ska skickas. Sedan blir det till att sy upp mössor samt Wildisar som dessutom kommer att få en egen blogg. Mer info kommer senare ;-)

Ha en toppensöndag. Här blir det ompyssling av sjuka, en del svordomar för att allt händer på samma gång och en del skratt. För trots allt är det bättre att skratta än att gråta

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Hittade av en slump er blogg och kunde inte sluta läsa. Den styrka du/ni har och den kärlek som finns i er familj är ovanligt stark och den genomsyrar varje inlägg. Jag kan inte sätta mig in i er situation då jag inte upplevt något liknande själv, men jag förstår att ni har det tufft och att varje dag är både en gåva och en kamp.
Jag önskar att jag kunde hjälpa er och avlasta, men då jag bor långt från er blir det lite svårt... Men jag skickar massa energi och kraft i tankarna och hoppas att du/ni känner det och kan ta emot det.

Ni är fantastiska föräldrar och Wilda är ett mirakel.

Varma kramar från en medmänniska

Iza sa...

fy sjutton för att vara sjuka så!
Är aldrig roligt att vara sjuk när man har barn!

Hoppas ni blir friska snart!
Kram

Anonymous sa...

Mina djupesta medkänslor för er och Wilda.

varma kramar