onsdag 6 oktober 2010

Mössor

Idag har jag sytt upp ett gäng mössor. Kunde inte bara gå och lägga mig för att sova så det blev fram med symaskinerna istället.
Ska ta bilder sedan och lägga in på bloggen och hoppas det finns någon som är i behov av mössor ;-)


Vill passa på att be alla fina läsare om ursäkt för att jag inte hinner svara på allas kommentarer. Läser självklart alla och kikar in hos dem som bloggar själva.


I övrigt idag är det fortsatt rensning samt iväg en sväng för att köpa en del saker vi behöver. Middag ska självklart göras och förhoppningsvis hinner jag baka och sy några Wildisar oxå......men det blir efter mys och läxläsning med barnen ;-D


Bara att sätta igång då...


Och Wilda mår bra såklart....legat och myst hos mig hela natten. Kan det bli bättre??? Knappast!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läser er blogg och har någon blandning av sorg och glädje i kroppen... Wilda verkar vara en kämpe utan dess like! För lite över två år sedan föddes mitt fadderbarn Wilmer, med diagnosen Alagilles syndrom och enkammarhjärta. Han var oxå en kämpe! Hans familjs liv - mamma, pappa och storasyster som då var två - blev totalt omkullkastat. Under nästan två år bodde de mer på sjukhuset/Ronald-huset än hemma under långa perioder och i våras fick familjen ytterligare ett tillskott i en frisk och go liten lillebror. Tyvärr blev komplikationerna för många för lille hjälten att reda ut och man beslutade att han skulle få ro. Det finns så många mini-hjältar som kämpar, tror inte en vuxen människa skulle klara av en bråkdel av vad de behöver gå igenom... Kämpa på lilla Wilda! Och kämpa på hela familjen, förstår av att läsa bloggen lite snabbt att det finns en del "ljushuvuden" i er närhet - låt dem inte tynga ner er! Wilmer fick till slut beviljat massa hjälpmedel, bland annat en säng, att ha hemma - hoppas detta reder ut sig för er! Maria - stolt fadder till Wilmer och lillebror!

curlingmamman sa...

Massor av styrkekramar till er och njut av lilla Wilda!

Nettan sa...

Hej,
Va fina mössor och halskragar du gör! Ska med glädje bidra till en säng till Wilda. Jag köper gärna de 2 halskragarna i rosa/lemon, 1-3 år och 3-8 år. Är de sålda(och du har fler lager) så tar jag några andra- gärna med lite rosa i.
Jag blir så arg och besviken att ni ska få slita och kämpa för att få något så givet som en säng... Min bästa vän fick för 10 år sedan en jättefin pojke som föddes med en muskelsjukdom, lilla Jacob blev 1 år. Jag vet hur mycket energi det tog att få kämpa för att få sjukbidrag (eller vad det hette) och assistans och det är ju inte vad man vill lägga sin energi på då. Till slut fick de hjälp av en jättebra person som bara löste allt, men innan dess var det ledsamt. Jag hoppas ni får all hjälp ni behöver så ni kan använda er tid och energi år er lilla guldklimp, Wilda. Jag har så fina minnen av lilla ängeln, Jacob, han var fantastisk och den blicken han hade.. den var klok, glittrande, lycklig samtidigt som den såklart var plågad. Han hade något speciellt och fantastiskt och det förstår jag att Wilda också har när jag läser din blogg. All värme till dig, Wilda och familjen. Kram Nettan. Du når mig på hagberg.jkp@telia.com eller på bloggen.