tisdag 30 november 2010

Blod i avföringen


Dålig på att uppdatera...förlåt!!!!!
Lillan har mått så otroligt bra sedan hon får tillbringa stora delar av dygnet i sen egen lilla lya ;-)
Jag och älskling jobbar 7 dagar i v dagpass och kommer att göra så under hela december. Då är de andra barnen i skolan och på dagis så vi har ju vår ensamtid med Wilda då och den tiden tillbringar hon såklart inne i stora huset. Sedan när det blir fullt ös när alla syskonen kommer hem så förflyttas hon ut till det lugna lilla huset där assistenterna tar hand om henne. Självklart springer vi ut o pussar på henne ibland. Men oj vad skönt detta är för alla. Allra mest för Wilda själv som blivit en helt annan liten bebis då hon nu slipper stress och gap och skrik runt omkring hela tiden.
Det har varit lite sjukt här bland barnen. Halsont och feber som inte vill ge med sig riktigt. Sånt som går nu . Problemet är bara att det går runt i familjen när någon blir sjuk här...sen när den sista blivit frisk så börjar det om från början. Hoppas att det inte blir så nu för vi har inte tid eller ork med det. Däremot har jag själv problem med diskbråck och har nu fått ryggskott. Ringde till vc för tid härom dagen så jag kan få lite piller för att klara av att jobba. Sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle sjukskriva mig och bara vila. Hrm...eller hur liksom! Träffade läkaren som förstod vår situation och att jag självklart inte kunde sjukskriva mig från mitt arbete med min dotter. Fick lite mediciner...var noga med att tala om att jag absolut inte ville ha något beroendeframkallande så fick bara en liten paket med STOLPILLER.....Tyvärr har dem inte hjälpt utan bara gjort mig tröttare. Men men....superkvinnan grejar detta oxå ;-) Blir iallafall magnetröntgen inom det snaraste för att se hur det ser ut med mitt diskbråck.

Lillan blev dålig igår. Började kräka flera gånger samt bajsa konstigt. Avföringen var dessutom blodblandad....inte som att det brustit i ändtarmen utan det var "rosafärgat"I bajset. Blev såklart orolig. Men hon slutade kräka till natten och blodet i bajset har avtagit. Hon har varit pigg o glad samt  feberfri så jag hoppas det är och var helt ofarligt.

I söndags publicerades artiklen om vårt liv med Wilda i Göteborgsposten.....även på familjeliv finns artiklen publicerad.Det är Josefin Brattö som står bakom texten. Jätteduktig  journalist som även frågat oss om vi skulle kunna tänka oss att låta henne skriva en bok om Wilda.

Nu ska barn nattas .....

Alla ni som väntar på mössor fortfarande. Dem är på väg........Allt här hemma har tagit all min tid. Därför har mössorna fått ligga o vänta tyvärr....

Kramis

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det fortfarande håller sig borta, blod och kräkningar. Usch. Men annars må jag säga att det låter som att lillboet har gjort er gott.

Nu ska jag gå in och leta rätt på artiklarna :)

Kram från Faster som för tillfället har Parasitskit ;)

Anonym sa...

Vilken fin artikel det var i familjeliv. Precis som ni!!! Stor PUSS till er alla Kram Helen

Anonym sa...

Å så skulle jag ju säga det också att om blodet var färskt så tyder det på att blödningen sitter långt ner i tarmarna. Så det kan ju vara så att det är något kärl trots allt som brustit i nedre delen av tarmarna.
KRAM igen å igen från Helen

Katarina sa...

Lilla tösen! Hoppas det blir bättre. Fin bild på er!

Anna sa...

Jättefin artikel!
Kram från Nyhamnsläge

Lena Svensson sa...

Jättefin artikel! Visade på all er kärlek och att även barn med grava funktionshinder ger lycka åt familjen och är värda att få finnas.
Hoppas hela familjen frisknar till igen snart!
Kram från Lena nere i Örkelljunga

Sara sa...

Jag kan inte sluta känna medlidande för dig och din familj <3 jag hoppas att ni får många fler dagar med eran lilla tös <3 Jag önskar er all lycka!

Massa kramar från Sara, mamma till Isabella.

www.mammaochisabella.blogg.se