söndag 28 augusti 2011

Magsjuka

Inatt larmades det. For upp lika snabbt som jag brukar. Ligger ju redan påklädd och redo för dessa förbannade larm. Inte konstigt att man aldrig är riktigt utvilad när man ligger och bara väntar på att det ska larmas. Nu är det dock längesedan det larmades på natten. Men det gör mig inte lugnare för det.
Iallafall så har Wilda fått magsjuka. Spyr som en katt lilla stackaren. Inte akut för de flesta andra barn men för WIlda som inte kan ta hand om det ordentligt är det extremt viktigt att man lyckas suga bort kräket snabbt då hon annars aspirerar.
Nu sitter vi här, jag och älskling med sugen i högsta hugg och väntar på nästa kaskad. Vätskeersättning får hon. Maten struntar vi i. Inte sjutton hade jag velat äta något....

Hoppas bara att vi andra klarar oss. Inte så kul om vi eller assarna blir sjuka nu när vi äntligen fått ihop en arbetsgrupp och med ett schema som betyder att ingen behöver jobba ihjäl sig.

Igår fick jag prata med lille Mille. Åååååh vad jag saknar lillplutten. Han är ju egentligen inte så liten längre men ändå min lilla plutt. Dem stora saknar jag ju oxå såklart men för dem finns ju inget annat än kompisar och för Felli-PETER!!! Min stora tjej börjar bli stor nu. Känner igen mig mycket i henne. Dock var jag gravid med henne när jag var i hennes ålder. DET är en skrämmande tanke. Men hoppas och tror att hon inte kommer gå i mina fotspår. Hon har andra planer i livet först. Och jag är absolut inte redo för att bli mormor. Jag är ju trots allt BARA 33 år ;)
Nicholas kommer nog att vänta läääääänge med tjejer och allt som hör dä till. Han lever för sin fotboll, dator och kompisar. En lugnare grabb får man nog leta efter. Jag är så stolt över alla mina barn. Trots allt dem varit med om , eller kanske just därför så är dem så otroligt fantastiska på alla sätt och vis.

Nu ska jag se om jag kan få något gjort. Sanera Wildas säng ordentligt tex...pi o urk

Inget annat lär hända idag. En lugn och mysig söndag helt enkelt.

2 kommentarer:

Åsa Gottschalk sa...

Ha en skön söndag trots spyor.......
Kram

Anonym sa...

Stackars Wilda å Er. Det tycks aldrig va nog.Hoppas att hon får en någorlunda lugn kväll.kram till ER. Pia